19 juli, 2013

Dag 6

Så er sjette dagen overstået. Den havde jeg frygtet ville tage rigtig lang tid, men den tog faktisk kun de sædvanlige 10 timers tid inklusiv pauserne så vi bar faktisk fremme allerede klokken 18. Igen en varm dag. Rigtig varm. Nu er jeg så i den heldig situation at jeg har solskoldet mine ben, og kan fornemme der ikke skal meget til at slagte mine arme så jeg kører faktisk med sponsor ærmerne og benene, hvilket betyder jeg faktisk er i heldragt. Og det er også varmt ad pommeren til. Sidste dagen bliver sikkert også rigelig varm og eftersom jeg stadig kommer i de lange ærmer og ben så bliver det ikke mindre koldt.

Jeg må sige morgenmaden i Belgien ikke efterlod det bedste indtryk, og jeg tror heller der er den store morgen buffet i Frankrig. I Belgien gjorde de sig dog en indsats for at levere noget robust at køre på, det tror jeg ikke sker i Frankrig.

Turen skulle have været en masse op og nedture, og det var det da også men på en eller anden måde virkede det bare naturligt. Det kørte bare, faktisk kom der et område hvor folk satte i spurt og der tror jeg vi vi var oppe og ligger på over 30 i snit et par kilometer. Og der har været den fantastiske udsigt man kan forstille sig, og når man har roen til at nyde den bliver man helt varm i sjælen. Denne strækning har været næsten alle strabasserne værd i sig selv.

Nu er vi også ved at være ved vejs ende, foran os ligger 120 kilometer hvor de 20-30 af dem bliver gennem Paris hvilket jeg fornemmer bliver lidt af et helvede. Ligesom bilister er abnormt træt af de cyklister, så bliver man som cykelhold også abnormt træt af de bilister der er trætte af cyklister. Der bliver taget chancer, afskæringer og andet pjat hele tiden, mens for at bilisterne kan spare 1 minut. Vi som cykelhold prøver bare at komme frem.
Så en bøn til jer derude, hvis I ser et cykelholdet på jeres vej, enten kør forbi dem, eller vent på de er passeret, det hjælper ikke at blive hidsig og folket på cyklerne bliver bare nervøse, usikre og langsommere, hvilket er stik modsat hvad du som bilist vil have.

Ingen kommentarer: